30 september 2008

Ny pysslat


Idag fick jag ett ryck att göra de där två korten som jag fick som utmaning av Martha

Utamningen var använd samma bakrund det ena kortet ska vara tema kärlek och det andra lite "rock'n roll"..

Jag är nöjd tycker det går framåt.
Sen bara älskar jag att sätta band på kort/layouter nu när jag såg hur Tettiz (http://tettiz.blogspot.com/) gjorde för att få det så bra utan rosett <3
Jag har använt mig av
Ett riktigt mörkt blig papper i brunt, ett rosa mönstrat papper (vet inte märke)
Tema Kärlek
Dark brown chalk runt det mönstrade pappret,
En stämplad swirl 3 rosa bligstenar på swirl motivet,
3 blommor från Prima,
3 pearls i blommorna,
Bandet från Nook's september paket,
Bokstäverna är utstansade från alfabetet Chopsticks
Tema Rock'n Roll
Qk's stjärna utan mitten,
en bit spets band,
Grungeboard stjärnan med crackle paint mustard seed
Warm violet chalk på kanterna av "best friends" lappen som är från MME #wa4054
prickigt band från Heidi Swapp #Cinnamon dot,
Samt Rub-ons från Love Elsie serie Zoe

6 kommentarer:

Anonym sa...

nu längtar jag mer en vad jag kan vänta snart vill pyssla men kan inte komma till ro. Har fastnat vid sy maskinen... kan du inte komma snart & rädda mig från den så jag får göra lite annat *ler*

Anna Ekman sa...

Fina kort. Kul att få en utmaning att jobba med.

Anonym sa...

Så lika och så olika!!! Du rockar!!! Det blir defenitivt ett MVG!!! Ett extra plus för bandet du knutit om stjärnan! Ska fnula ut en ny utmaning till dig vid tillfälle!
Kram

Millas blogg sa...

Vilka fina kort du gjort!
Läckert att de är så lika, men ändå olika. Gillar swirseln uppe i hörnet!

Tettiz sa...

Härliga kort - färgglatt och inte så stramt. Det gillar jag!

Vad roligt att jag kunde tipsa dig om hur man kan göra med band utan att knyta rosett! Själv är jag usel på att få till rosetter, så jag gör nästan bara så här. ;)

*kram*

Anonym sa...

Vilka fina kort du har gjort!!