07 maj 2009

Mosters ögonsten och lite shopping

Igår var jag hos min stora syster och mina 3 syskonbarn medans "våra karlar" var iväg på innebandy,
Tog lite bilder på Mosters ögonsten OSKAR
som nu både sitter och kryper runder själv och ska pilla och smaka på allt ;)
Här är lite bilder innan läggdags



Nu är det välling time och pyamas på


Och här vill han inte vara med längre utan tycker det är roligare att leta efter godsaker på golvet :P

------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen har jag och sambon vatt och handlat idag riktig stor shopping,
för 500:- fick vi
12 skivor Lövbiff, (1,1 kilo)
6 skivor Schnitzel,(1,1 kilo)
27 skivor Kotkett utan ben,(1,9 kilo)
2,6 kilo blandfärs,
350 g Kallrökt fläsk
1 Flintastek (1,1 kilo)
Samt en Vitlökskorv till sambons mackor.
Totalt nästan 9 kilo kött
Direkt från Nystyckat lokalt kött ;)


3 kommentarer:

Linda sa...

Vart någonstans köpte du detta??
Vi har handlat inne i sölvesborg innan men han har stängt efter vad jag har förstått.

Nita sa...

åh vilken liten sötnos Oskar är. Vilka underbara ögon;-)
OCH oj vilken köttshopping!
kram
Nita

Unknown sa...

Jisses vilken sötnos, förstår att han är mosters ögonsten.:)


Stämplarna har jag lånat av min syster Rimna, det är egentligen tre damer.
Stämplarna är från Hero Arts och Hon köpte dom från Kortmakaren.
Kram